Після довгої перерви, визваною пандемією КОВІД-19, було про що поговорити учасникам засідання комітету з авіаційної наземної техніки.
1 липня 2021 року відбулося розширене засідання комітету авіаційної наземної техніки (АНТ) Асоціації «Аеропорти України» цивільної авіації (ААУЦА).
Засідання комітету проводилось на базі Міжнародного аеропорту «Київ» ім. І.Сікорського у формі он-лайн конференції, на якій було присутнє керівництво ААУЦА, члени комітету АНТ, представники аеропортів та хендлінгових компаній, а також представники компаній та підприємств, які виробляють різноманітну спецтехніку для наземного та аеродромного обслуговування в аеропортах. Всього більш ніж 40 учасників.
Учасників засідання комітету АНТ привітав президент ААУЦА Петро Липовенко та зосередив увагу присутніх на забезпеченні аеропортової діяльності нормативно-правовими та регуляторними актами згідно європейських стандартів, напередодні підписання Угоди про спільний європейський авіа простір та констатував, що ще багато необхідно зробити до їх впровадження в Україні.
На засіданні комітету були розглянуті питання підготовки, стажування та допуску до роботи водіїв, операторів АНТ, а також організація руху транспортних засобів у контрольованій зоні аеропорту, в світлі вимог ІСАО та національних правил сертифікації суб’єктів та об’єктів аеропортової діяльності.
З досвідом розробки необхідних документів по організації підготовки водіїв, операторів АНТ, їх допуску до роботи в контрольованій зоні аеропорту, використання АНТ на робочій площі аеродрому поділився член комітету АНТ, начальник служби контролю за безпекою польотів та аеронавігаційного забезпечення аеропорту «Бориспіль» К. Сафонов. Ним було зазначено, що питання, які сьогодні розглядаються, є актуальними для кожного аеропорту і потребують чіткого та коректного вирішення, так як є безпосередньо пов’язаними із забезпеченням безпеки польотів в аеропортах.
Учасники засідання комітету АНТ відмітили відсутність чіткої політики та активної позиції з боку керівництва Державної авіаційної служби України (ДАСУ), практичну відсутність зацікавленості у вирішення питань експлуатації АНТ в аеропортах, не дивлячись на неодноразові звернення та пропозиції ААУЦА.
З цікавістю учасники засідання комітету ознайомились з презентаціями сучасної АНТ, обладнання та послуг, які пропонують учасники ААУЦА на ринку України.
Зокрема, сучасні буксирувальні водила для аеродромних тягачів, домкрати та підйомники різних видів запропонував директор зі збуту компанії JМS AG (Німеччина) Ріхард Шілберг, продукція якої з успіхом експлуатується у аеропортах України.
Лінійку техніки провідних європейських фірм для наземного обслуговування та утримання аеродромів в експлуатаційному стані (TLD, Boschung, Vestergard) було запропоновано представником компанії «ZarAirSystems» (Україна) О.Шишем. Увагу присутніх було зосереджено на можливості поставки бюджетного варіанту цієї техніки, з максимальною вигодою для українських аеропортів.
З новинками вітчизняного виробництва спецтехніки та сучасного обладнання для протипожежних та аварійно-рятувальних робіт в аеропортах а також для експлуатаційного утримання аеродромів учасників засідання ознайомив голова правління компанії «TITAЛ» П. Брицький. Він також звернув увагу на можливість компанії відновити техніку аналогічного призначення яка була в експлуатації та вичерпала свій ресурс.
Послуги з ремонту усіх видів АНТ, яка сьогодні ще використовується в аеропортах та її відновлення, запропонував генеральний директор ПП «171 Чернігівський ремзавод», О.Матвієць. Він відмітив суттєві технічні можливості підприємства та можливість ремонту АНТ виїзними бригадами, безпосередньо в аеропортах.
Також на засіданні комітету генеральний директор ПП «Колібрі» М. Монька, який представляє компанію «ЄВРОКАР», для багатьох знайома як «Балканкар», що випускає тягачі та електрокари різних видів (на електротязі та з ДВС) для доставки багажу та вантажів від ПС до терміналів.
Учасники засідання виявили певну зацікавленість та констатували, що компанії – учасники ААУЦА, мають достатній досвід та технічні можливості для забезпечення АНТ та надання послуг з її сервісного обслуговування на ринку АНТ України.
Також учасники засідання комітету АНТ розглянули ряд організаційних питань, щодо подальшої роботи комітету АНТ, обговорили особливості та умови проведення конкурсу «Кращий за професією» серед водіїв-операторів спецмашин аеропортів та інше.
У заключному слові президент ААУЦА П.Липовенко подякував генеральному директору ТОВ «Мастер-Авіа» О.Товкес за гостинність та надану можливість проведення заходу в комфортних умовах з використанням необхідного обладнання, а також голові комітету АНТ, доценту кафедри «Технологія Аеропортів» НАУ В. Личику за організацію підготовки та проведення заходу.
На наш погляд захід пройшов в діловій конструктивній обстановці та принесе відповідні результати.