Аеропорти України ВИМАГАЮТЬ СКАСУВАННЯ НАКАЗУ МІНІНФРАСТРУКТУРИ №415 як дискримінаційного
• НАКАЗОМ ПО КОНКУРЕНЦІЇ
Захист сумлінної економічної конкуренції – наріжний камінь державної політики в демократичних державах. Однак в Україні він системно порушується.
Так, старе керівництво Міністерства інфраструктури України, своїм НАКАЗОМ №415 від 04.06.2019 року «Про встановлення Ставок плати за послуги з аеронавігаційного обслуговування повітряних суден у повітряному просторі України» затвердив більш привабливі умови співпраці з авіакомпаніями для одного конкретного оператора галузі - Міжнародного аеропорту «Бориспіль».
Згідно з цим документом оплата за послуги з аеронавігаційного обслуговування для аеропорту «Бориспіль» становить - 643,5 євро, а для всіх інших аеропортів України - 901,68 євро. Хоча, по-перше, згідно із затвердженим самим же МІУ Стратегічним планом розвитку авіаційного транспорту на період до 2020 року, в галузі мали бути створені рівні і конкурентні умови. І, по-друге, попереднім НАКАЗОМ №669, була встановлена єдина для всіх аеропортів ставка - 873,77 євро.
Тобто, за період з 2015 по 2019 рік позиція профільного міністерства чомусь змістилася в бік надання привілеїв МА «Бориспіль». Тому що встановлення різних ставок за одну і ту саму послугу з аеронавігаційного обслуговування на підході та в районі аеродрому, окремо для аеропорту «Бориспіль» і для ВСІХ інших аеропортів країни, підштовхне авіакомпанії базуватися саме в «Борисполі». Фактично МІУ своїм рішенням гарантує зменшення вартості авіаперельотів на внутрішніх і міжнародних рейсах, тим авіакомпаніям котрі виконують рейси з аеропорту «Бориспіль». У той же час вартість на внутрішніх і міжнародних рейсах, які виконуються з інших аеропортів України - істотно збільшується.
• ГОЛОС ГАЛУЗІ
Ми попросили керівників аеропортів України дати оцінку ситуації:
Володимир Васильченко, Генеральний директор Міжнародного аеропорту "Харків": «... така ініціатива профільного міністерства, м'яко кажучи, зовсім не піддається поясненню. Адже, якщо одні платять менше за інших, то про яку здорову конкуренцію йдеться? Розмір збору вплине в підсумку на вартість квитка, і, як наслідок пасажири Борисполя будуть платити менше, ніж пасажири Харкова, Дніпра, Одеси. Виходить, що всі рівні, але хтось рівніший..?».
Олег Левченко, Генеральний директор ТОВ "Мастер-Авіа" (Міжнародний аеропорт «Київ»): «... очевидно, що наслідки таких нерівних умов на собі найбільше відчує столичний аеропорт. Адже аеропорт «Київ» знаходиться в безпосередній близькості з привілейованим аеропортом «Бориспіль», зрозуміло, що перевізник вибере ту ціну, яка є істотно нижчою ... ».
Ярослав Мазурець, Директор «Міжнародний аеропорт «Вінниця» " : «... даним наказом спотворено конкуренцію між аеропортами України в частині ставок за послуги з аеронавігаційного обслуговування та порядку їх нарахування... ».
• АСОЦІАЦІЯ ТАКОЖ ВВАЖАЄ УКАЗ № 415 дискримінаційним:
Петро Липовенко, президент Асоціації «Аеропорти України» (ААУЦА): «... ААУЦА всіляко підтримує здешевлення вартості внутрішніх авіаперевезень, в тому числі шляхом відміни ПДВ та акцизу на авіапаливо, але не може погодитися з антиконкурентними умовами для аеропортів України з введенням в дію наказу №415 виданого Міністерством інфраструктури України в питаннях захисту економічної конкуренції. АМКУ, як державний орган, повинен детально розібратися в проблемі і негайно вжити заходів для відновлення балансу і паритетних умов на ринку авіаперевезень України ... ».
• НАДІЇ АЕРОПОРТІВ
Індустрія аеропортів України сьогодні чекає, щоб нове керівництво Міністерства інфраструктури України скасувало корупційний наказ № 415, встановило єдину для всіх аеропортів ставку і створило рівні конкурентні умови суб'єктам господарювання.