21 червня 2022 року, Асоціація «Аеропорти України» цивільної авіації (ААУЦА) та Національний авіаційний університет (НАУ) провели спільний науково-практичний захід - «КРУГЛИЙ СТІЛ» та засідання профільного комітету ПММ-ААУЦА на тему: «АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ ПАЛИВНО-
ЗАПРАВНИХ КОМПЛЕКСІВ АЕРОПОРТІВ УКРАЇНИ». Враховуючи воєнний стан, та російську агресію в країні, засідання відбувся як в онлайн, так і офлайн режимах.
У заході взяли участь більше 50-ти осіб (23 офлайн та 32 онлайн), серед яких були представники: науковців Національного авіаційного університету (НАУ), Міністерства енергетики, Технічного комітету №38 при Мінекономіки, ДП «Укрметртестстандарт», аеропортів та авіапідприємств України.
Учасників здивувала відсутність представників Державної авіаційної Служби (ДАСУ), на яку покладена відповідальність за забезпечення безпеки в авіації та нормативно-правові акти виробничих авіаційних процесів. Пояснення було таким, що одні керівники пообіцяли, інші відмінили їхні розпорядження. Не зрозуміло, чому у декого таке відношення до провідної, галузевої, громадської організації, яка об’єднує більше 76-ти підприємств та організацій з 13-ти країн світу та являється повноправним членом Міжнародної Ради Аеропортів Європи (ACI-EUROPE). Маємо надію, що профільні керівники ЦОВВ розберуться та приймуть відповідні рішення для нормального функціонування та виконання своїх обов’язків співробітниками ДАСУ. Як приклад, учасники заходу хотіли б почути відповіді на питання:
- забезпечення підрозділів аеропортової інфраструктури сучасними нормативними актами процесів заправки авіаПММ, замість застарілої інструкції №416 від 2006 року;
- впровадження процедур декларування суб’єктів діяльності заправки авіаПММ, згідно з законом № 3007-IX від 21.03.2023;
- впровадження Директиви Європейського Союзу №96/67 Від 15 жовтня 1996 «Щодо доступу до ринку послуг з наземного обслуговування у аеропортах Спільноти» (це питання обговорюється уже більше 5-ти років).
Незважаючи на всі обставини, на засіданні було обговорено низку важливих, актуальних питань, серед яких:
- Сьогоднішній стан нормативно-правового та технічного (НПА) забезпечення виробничих процесів в підрозділах авіа паливозабезпечення авіапідприємств України. Їх відповідність європейським стандартам.
- Європейський досвід правил забезпечення заправки повітряних суден в аеропортах. Шляхи реалізації програми декарбонізації та переходу до “зелених” технологій.
- Реформульовані палива (з біопаливом) для ГТД, отримані з вітчизняної сировини та їх технології.
- Аналіз спеціальностей, конкурентоспроможності та перспективи розвитку фахівців передвищої освіти.
- Підготовка та перепідготовка персоналу для ПЗК.
Учасники заходу мали можливість прослухати цікаві презентації від своїх колег та активно обговорювати актуальні питання роботи ПЗК.
За попередньою домовленістю, в засіданні взяли участь представники ДП "Польські аеропорти" (PPL), які разом зі своїми партнерами - паливною компанією Orlen Aviation запропонували організувати окрему зустріч для обговорення існуючих проблем та наступної співпраці, а також можливостей для допомогти українським аеропортам та підприємствам в такий складний та важливий період відновлення діяльності та переходу авіаційної галузі на світові нормативи та стандарти.
Усі учасники мали змогу висловити свої думки, взаємодіяти та обмінюватись досвідом. Засідання пройшло в діловій та конструктивній обстановці, комітет прийняв відповідні рішення для подальшої роботи, а саме:
- Створити робочу групу для опрацювання проблемних питань ПЗК.
- Робочій групі підготувати лист звернення до ЦОВВ з переліком існуючих проблем.
- За попередньою домовленістю, ознайомитися з досвідом роботи та забезпеченням НПА ДП "Польські аеропорти" (PPL) та Orlen Aviation.
- Підтримати пропозиції учасників щодо створення єдиної кафедри, яка б готувала фахівців для подальшої роботи в ПЗК авіапідприємств.
- Підтримати пропозицію компанії ДіАр Енержи Груп щодо проведення засідання окремої секції комітету, що буде присвячена застосуванню спецрідин для де/анти-айсінгу.
Ми висловлюємо щиру вдячність всім учасникам за їхню активну участь та високий рівень дискусій. Також хочемо висловити подяку керівництву НАУ за надання можливості проведення заходу в таких непростих обставинах.