Зацікавлені керівники та фахівці спробували розібратися на засіданні Аеродромно-технічного комітету (АТК) Асоціації "Аеропорти України" ЦА (ААУЦА), на яке керівництво ААУЦА запросило провідних спеціалістів: Мінвідновлення, Державіаслужби, науковців, проектантів, будівельників, аеропортів та авіапідприємств, які задіяні в розробці, погодженні та впровадженні цього нормативного акту.
Захід проходив в форматах офлайн/онлайн та зібрав близько 40 зацікавлених осіб.
Процес прийняття рішення та визначення розробника має початок з 2021року, ще з часів коли були два міністерства Мінрегіонбуд-замовник, НАУ-розробник, Мінінфраструктури-зацікавлені. ДАСУ-регулятор, ААУЦА-ініціатор
Наразі ці два міністерства об’єднані, що спрощує взаємовідносини та має сприяти скорішому вирішенню проблемних питань.
Засідання відкрив президент ААУЦА Петро Липовенко, який в своєму виступі звернув увагу на необхідності використання європейського досвіду у проектуванні аеродромної інфраструктури, що спростило б залучення інвестицій та створенні дієвого стандарту для проектувальників, будівельників і експлуатантів аеродромів. Процес розробки та процедури погодження уже триває три роки. Проте кінця ще не видно.
Відповідальний за розробку, завідувач кафедри інфраструктури авіаційного транспорту Національного авіаційного університету(НАУ), доцент Олександр Дубик доповів про проходження процедури погодження ДБН в центральних органах виконавчої влади (ЦОВВ), в результаті яких зміст ДБН було урізано та скорочено цілі розділи, які стосуються розрахунку міцності конструкцій, визначення коефіцієнту навантаження та параметрів міцності покриття елементів аеродрому. Також існують розбіжності (між ДСНС та ДАСУ) у визначенні термінів та назв в розділі, присвяченого аварійно-рятувальним заходам.
На засіданні також виступили :
Черевко Л. М., головний інженер проектів, ТОВ «Київаеропроект».
Воскобійник О.П. директор Департаменту технічного регулювання у будівництві Мінвідновлення.
Григор'єва Л.В., заступник начальника управління аеродромів та аеропортів Державіаслужби.
Агєєва Г. М., голова аеродромно-технічного комітету ААУЦА, доцент НАУ.
Бєлов М. І., начальник відділу проєктування аеродромних комплексів, ТОВ «Інститут Укрдорпроект».
Колісник Є.О. начальник аеродромної служби ДП «АНТОНОВ».
Всі висловлювались про негайне впровадження цього давно необхідного нормативного акту з урахуванням всіх зауважень та пропозицій.
Засідання пройшло в діловій, конструктивній обстановці, комітет прийняв необхідні рішення для подальшої роботи над затвердженням 2-ї редакції ДБН , а саме:
1.Враховуючи пропозицію представника Мінвідновлення України, сформувати перелік пропозицій стосовно доповнення окремих розділів, підрозділів, пунктів, додатків з обов’язковим обґрунтуванням доцільності їх включення до проєкту ДБН «Споруди транспорту. Аеродроми».
2.До формування пропозицій залучити зацікавлені проєктні, будівельні та авіа- підприємства .
Строк надання пропозицій до ААУЦА – 14.02.2024 року.
3.Робочій групі опрацювати надані пропозиції, сформувати відповідний перелік та передати його на розгляд замовнику розроблення ДБН – Мінвідновлення України.
Строк подання на розгляд – до 28.02.2024 року.
Після розгляду пропозицій ААУЦА вищевказаними ЦОВВ, ми проінформуємо членів комітету та авіаційну спільноту.
Маємо надію, що нас почують та зроблять все можливе, для того щоб ми отримали цей документ для використання в своїй роботі вже в першому півріччі 2024 року.
Прийміть наші найщиріші побажання, успіхів, удачі, НАШОЇ ПЕРЕМОГИ та мирної діяльності нам усім.