Загроза для конкуренції, споживчого вибору та підключення: реальність Регламенту ЄС щодо слотів в аеропортах, як її бачить європейське лобі аеропортів.
Галузева організація, що представляє європейські аеропорти, ACI EUROPE, продовжила свій заклик до Європейської комісії терміново оновити Регламент ЄС щодо слотів аеропортів.
У листі від президента ACI EUROPE та виконавчого віце-президента AENA Хав’єра Маріна до комісара ЄС з питань транспорту Велена Комісія отримала похвалу за її амбіційну роботу на сьогоднішній день у підготовці ґрунту для перегляду поточного Регламенту – який має 30 років.
Тепер Комісія повинна зробити наступний крок і просунутися із законодавчою пропозицією, щоб створити єдиний авіаринок у майбутньому.
Поточний Регламент ЄС щодо слотів в аеропортах значною мірою ґрунтується на принципах, встановлених провідними авіакомпаніями для постійних авіакомпаній, при цьому аеропорти не мають права голосу в тому, як розподіляється та використовується їх пропускна здатність. Таким чином, Регламент відображає епоху, якої вже немає – коли національні авіакомпанії домінували, а недорогі перевізники ще не з’явилися, конкуренція була слабкою, а пропускна спроможність аеропортів – необмеженою.
Лазівки та недоліки Регламенту ЄС щодо слотів в аеропортах тепер очевидні, як заявив Хав’єр Марін: «Такі практики, як накопичення слотів, завищення ставок, «подвійне занурення», оренда слотів, вторинна торгівля та зловживання правилом нових учасників з боку групи з декількома авіакомпаніями суперечать духу єдиного авіаційного ринку, обмежуючи конкуренцію, зв’язок і вибір споживачів».
Оскільки на Європу припадає більше половини найбільш перевантажених аеропортів у світі, а завантаженість буде погіршуватися, оскільки створення нових пропускних спроможностей аеропортів стає дедалі складнішим, оновлення правил слотів в аеропортах має фундаментальне значення для захисту цілісності та ефективного функціонування єдиного авіаринку. Це надзвичайно важливо для захисту інтересів споживачів і регіонального зв’язку в контексті консолідації авіакомпаній – шляхом злиття, виходу з ринку або вилучення.
Європейська галузь аеропортів закликає не до революції, а до законної, необхідної та запізнілої еволюції правил слотів в аеропортах.
Повний текст листа, надісланого комісару транспорту, а також надісланому комісару з питань конкуренції Вестагеру, можна знайти тут або у вкладенні.
Джерело інформації: https://www.aci-europe.org/