Радість зустрічі, вітання з наступаючими святами та конструктивна, ділова розмова
В такій атмосфері відбулось розширене засідання правління ААУЦА.
Захід проходив в актовій залі будівлі Міністерства Інфраструктури України.
В засіданні прийняли участь: члени Правління – представники юридичних осіб (аеропорти, авіапідприємства та ТОВа), заступник міністра інфраструктури О. Ющенко, керівник директорату МІУ з авіаційного транспорту Д. Кушпіль, керівники управлінь та відділів Державіаслужби, шановний гість – керівник аеропорту Даламан Хамді Гювенч та керівники інших підприємств та організацій, зацікавлених в співпраці з аеропортами.
В своєму виступі президент ААУЦА Петро Липовенко привітав присутніх та усіх учасників ААУЦА з прийдешніми святами, підвів підсумки роботи за 2019 рік. Особливо звернув увагу на досягнення аеропортів в прирості пасажиропотоку та літако-вильотів. Відмітив такі аеропорти як МА «Львів»,який в цьому році подолав 2х мільйонний рубіж по пасажиропотоку, приріст якого складає близько 45%, МА «Харків» подолав мільйонний рубіж та планує до кінця року обслужити близько 1350 тис. пасажирів з приростом 25%, ДП МА «Бориспіль» також в цьому році має гарні показники, приріст обслужених пасажирів близько 22%, а це більше 15 млн. пас. Не дивлячись на всі обставини перехід авіакомпаній, закриття аеропортів на ремонт ЗПС, обмеження у зв’язку із будівництвом об’єктів аеродромів, аеропорти «Київ» ім. І. Сікорського, МА «Одеса», МА «Запоріжжя», МА «Херсон» також мають непогані показники у збільшенні пасажиропотоку та відкритті нових рейсів, так з МА «Херсон» почала виконувати рейси бюджетна авіакомпанія «Ryanair» , багато інших важливих здобутків в аеропортах та авіапідприємствах по введенню нових об’єктів, систем, обладнання за 2019 рік.
Заступник міністра Інфраструктури України Олег Ющенко в своєму виступі зазначив об’єкти аеропортів на які передбачено фінансування на наступний 2020 рік – це закінчення будівництва та здача в експлуатацію в травні місяці аеродромного-технічного комплексу в Міжнародному аеропорту «Одеса», початок проектування та будівництва аеродромно-технічного комплексу в аеропорту м. Дніпро.
Розглядались питання, які наразі турбують авіаційну спільноту:
- виконання державної цільової програми(ДЦП 2014р.) розвитку аеропортів України до 2023 року;
- впровадження та виконання нормативно-правових, регуляторних актів Європейського Союзу, ICAO, IATA;
- забезпечення кібербезпеки в авіапідприємствах, які працюють в стані підвищеного ризику, пов’язаного з безпекою польотів, людей;
- основне питання - реформи в авіаційній галузі, а саме: вдосколанення форми власності, управління, контроль діяльності, впровадження державно-приватного партнерства в аеропортах України. Ні в одній країні світу не існує такої спотвореної форми власності, та управління аеропортами, як в Україні.
На всі питання учасники заходу отримали відповідь від компетентних фахівців МІУ та ДАС.
Найцікавішу відповідь на питання, щодо організації форми власності, діяльності і управління аеропортами, взаємовідносин між всіма учасниками ринку авіаперевезень в Туреччині, дав керівник аеропорту Даламан.
На наше професійний переконання, яке підтверджується спілкуванням з колегами різних країн світу, хотілося б, щоб з цією презентацією ознайомилися керівники МІУ, Мінекономіки, Мінфіну, Фонду Держмайна та визначилися, як Україні вийти з тієї ситуації, яка створювалась протягом 30 років відносно власності, взаємодії та управління аеропортами та авіапідприємствами.
ААУЦА підготує звернення до Верховної Ради, Офісу Президента та уряду України з пропозицією провести відповідні консультації з представниками зарубіжних країн де уже давно організовані та діють відповідні організаційні структури, оскільки це питання потребує негайного вирішення.
Ті безсистемні рішення, які не завжди підтверджуються конкретними діями та ресурсами, як наприклад закінчення будівництва об’єктів аеропортів Львів та Харків, які повинні були бути закінченими ще до чемпіонату Європи з футболу (ЄВРО-2012) згідно ДЦП під цей захід, до цього часу не збудовані та не передані на баланс аеропортам.
Окреме питання, яке також порушувалось на засіданні - це підбір та призначення керівників авіапідприємств, підготовка та мотивація авіаційних фахівців - керівників підрозділів, які безпосередньо організовують виконання процедур та забезпечують функціонування аеропортів. Там також багато невирішених питань. З конкретними пропозиціями з цього питання. ще в минулому році, ААУЦА зверталась до КМ, МОН, МІУ, ДАС України, але відповіді до цього часу так і не отримала та відповідні рішення не приймались.
Також було прийнято рішення по прийняттю та виключенню з учасників ААУЦА. Одноголосно було прийнято такі підприємства та компанії: ПП «Гарант-Енерго», ПП «Авіакомпанія Озерне-Житомир», "APOD Technologies OÜ".
На засіданні були прийняті ще ряд рішень щодо діяльності ААУЦА, які будуть опубліковані пізніше.