Авіапаливозабезпечення - важливий сегмент безпеки польотів.

Авіапаливозабезпечення - важливий сегмент безпеки польотів. Авіапаливозабезпечення - важливий сегмент безпеки польотів. Авіапаливозабезпечення - важливий сегмент безпеки польотів.

Авіапаливозабезпечення - важливий сегмент безпеки польотів.

14 грудня 2017 року на базі Державного музею авіації України відбулося засідання комітету авіапаливозабезпечення Асоціації «Аеропорти України» цивільної авіації (ААУЦА), де було розглянуто давно назрілу та не впроваджену до кінця тему: "Стан нормативно-правового та технічного забезпечення технологічних процесів авіапаливозабезпечення".

З привітанням до присутніх звернулися президент ААУЦА П.Липовенко, директор Державного музею авіації Ю. Зіатдінов, начальник ННЦ АТБ С. Омельяненко, які розповіли про напрямки діяльності, історію створення та традиції цих організацій.

У засіданні комітету взяли участь представники Державіаслужби, Держметстандарту, Національного авіаційного університету, заступники керівників авіапідприємств, начальники підрозділів, фахівці служб авіапаливозабезпечення аеропортів України, паливозаправних компаній, авіакомпаній, іноземні представники виробників спецобладнання для технологічних процесів авіапаливозабезпечення.

На засідання запрошувались представники ДФС, які мали б просвітити присутніх стосовно їхньої творчості з введення в дію Постанови КМУ №891 від 22.11.2017р. стосовно "Порядку ведення Єдиного державного реєстру витратомірів-лічильників і рівнемірів рівня пального у резервуарі, передачі облікових даних з них електронними засобами зв’язку". Але напередодні засідання, термін введення Постанови, був перенесений на 2019 рік, а представникам ДФС мабуть не було що сказати присутнім (всі причетні фахівці зразу ж пішли у відпустку), бо Постанова готувалася ДФС без погодження з експлуатантами та не враховує стан інфраструктури паливних складів, в тому числі - регіональних аеропортів.

На засіданні комітету було розглянуто ряд питань стосовно забезпечення аеропортів нормативно - технічною документацією та регуляторними актами, метрологічне забезпечення обладнання, яке застосовується в процесах, новітні технології та сучасне обладнання компанії "Альфонс Хаар" в паливному комплексі, якісна очистка палива за технологіями компанії "Фауді" на всіх етапах авіапаливозабезпечення.

Був зроблений аналіз нормативно - правових актів, які забезпечують технологічні процеси паливозабезпечення від отримання авіаційних ПММ до заправки в повітряне судно та відповідність їх європейським стандартам. Розглянуто напрямки розробки уніфікованих документів для авіапідприємств, а також наявність в европейському співтоваристві нормативних і правових актів, якими керуються експлуатанти при виконанні цих процесів.

Після чого можна зробити висновок, що за 25 років незалежності України мало що змінилось та і в планах Державіаслужби на 2017 рік роботи з цього напряму не передбачені.

Були заслухані презентації підприємств та компаній:

• "Альфонс Хаар" - про виробництво спецтехніки нового покоління;

• "Фауді" - про впровадження сучасних фільтрів в технологічних процесах паливозабезпечення;

• ДП "Укрметстандарт" про сертифікацію та метрологічне забезпечення обладнання авіапаливозабезпечення.

Фахівці НАУ розповіли про науково-практичну роботу лабораторії ПММ, яка розташована на території музею, а також про роботу над новими нормативними документами в напрямку забезпечення якості ПММ, що розробляються на заміну застарілих.

Учасників заходу фахівці Державного музею авіації ознайомили з експонатами музею.

На засіданні комітету було прийнято рішення:

1. Звернутися до Міністерства Інфраструктури та Державіаслужби щодо створення окремого підрозділу ПММ, який би опікувався питаннями підтримки експлуатантів, інспектування та організації розробки і впровадження нормативно- правових актів з забезпечення авіаПММ.

2. Для методологічної підтримки аеропортів звернутися листом до Державіаслужби з пропозицією - передбачити у планах питання участі інспекторів Державіаслуби під час проходження аеропортом (Паливозаправних компаній) аудиту фахівцями авіакомпаній.

3. Керівництву комітету надати пропозиції щодо організації ААУЦА семінару за темою: метрологічне забезпечення паливозаправних комплексів авіапідприємств України.

Правління Асоціації «Аеропорти України» ЦА висловлюють щиру подяку керівництву Національного авіаційного університету, директору Музею авіації Ю. Зіатдінову, начальник ННЦ АТБ С. Омельяненку, за змістовну програму засідання, теплий прийом, увагу і доброзичливість, високий професіоналізм, які були проявлені ними при організації та проведенні засідання комітету ААУЦА.